Aplikace ISIR zajišťuje automatizaci procesů vyplývajících z Insolvenčního zákona v prostředí bank a stavebních spořitelen. Základem aplikace je stahování dat z webu JUSTICE.CZ, párování s klienty banky a upozornění na shodu klienta banky a osobu v insolvenci.
ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI:
Synchronizace s Insolvenčím rejstříkem
V pravidelných intervalech (typicky 10-15 minut) jsou přes webovou službu ISIR staženy veškeré změny (události) v ISIR od posledního stažení. Stažené události jsou okamžitě zpracovány a promítnuty do kopie databáze ISIR v bance. Do databáze jsou promítány změny v entitách:
- události
- věci
- osoby
a vazbách mezi nimi. Dále tyto události vstupují do workflow zpracování.
Párování klientů banky s osobami v Insolvenčním rejstříku
Párování klientů banky s osobami v Insolvenčním rejstříku probíhá ze dvou směrů:
- vyhledání osob insolvenčního rejstříku v seznamu klientů banky
- vyhledání klientů banky v seznamu osob insolvenčního rejstříku
Párování je spuštěno při změně dat v insolvenčním rejstříku, respektive po jejich replikaci, nebo po aktualizaci seznamu klientů banky (párování je prováděno pouze pro změněné osoby nebo klienty). Párování probíhá proti DATAMART aplikace, který je společný s aplikací IDFU pro VÝZVY K SOUČINNOSTI.
Párování probíhá buď podle unikátních identifikátorů:
- rodné číslo
- IČO
a nebo podle podobnosti atributů:
- datum narození
- jméno
- adresa
Vzniklou vazbu může uživatel dle nastavení potvrdit nebo zamítnout. Vytvoření nebo změna vazby mezi osobou v insolvenci a klientem banky vytvoří událost, která je dále zpracována work-flow systémem.
Work-flow systém
Modul obsahuje jednotný systém zpracování událostí, který rozšiřuje systém událostí insolvenčního rejstříku.
V aplikaci jsou definovány nové události, které jsou vytvářeny při různých akcích. Tyto události umožňují a zjednodušují definici procesů.
Nové události u osoby, klienta a věci jsou například:
- osoba změněna
- osoba ve věci zrušena
- změna stavu věci
- věc zrušena
- …
Jednotlivé události mohou být zpracovány automaticky, takzvanými „Event handlery“, nebo uživatelem, prostřednictvím fronty událostí. Event handler je v podstatě malý jednoúčelový program a jejich seznam lze jednoduše rozšiřovat.
Notifikace a Komunikační matice
Notifikace informují pracovníky banky o událostech v insolvenčním rejstříku, které souvisí s jejich klienty. Notifikace je zasílána formou e-mailu. Do těla e-mailu jsou vloženy informace o osobě, věci, stavu insolvenčního řízení, klientovi banky a jeho majetku. Distribuce notifikací se řídí komunikační maticí.
Komunikační matice je „tabulka“ editovatelná administrátorem aplikace, ve které:
- sloupce tvoří stavy insolvenčního řízení
- řádky tvoří záznamy „odběratelů“ notifikací
- na úrovni celého řádku mohou být definovány parametry distribuce:
- Odběratel notifikace (Název, Útvar v bance – pouze identifikuje řádek matice)
- Segment klienta nebo účtu
- Pobočka klienta nebo účtu
- Výše nepovoleného debetu na účtu
- na úrovni průniku řádku a sloupce mohou být definovány parametry distribuce:
- Typ klienta nebo produktu – např.:
- Běžný účet
- Úvěrový účet
- Cenný papír
- Safebox
- Platební karta
- …atd.
- dále jsou na úrovni řádku definováni příjemci notifikace:
- E-mail na jeden či více definovaných kontaktů
- E-mail na pobočku klienta nebo účtu
- E-mail na kontakty pro pobočku klienta nebo účtu
- Úkol na pobočku klienta nebo účtu – viz. také On-line napojení na systémy banky
- Typ klienta nebo produktu – např.:
Použití parametrů, obsah a vzhled notifikace se může lišit v jednotlivých implementacích.
Pokud se „protne“ fáze řízení ve sloupci s parametry v řádku matice, tak je vyvolána notifikace – tzn. je:
• vygenerována notifikce jako html dokument
• zaslán e-mail s notifikací na příjemce uvedené v řádku matice, který vyhověl
Notifikace – resp. html dokument – je uložen u věci (insolvenční řízení) ve složce Dokumenty banky. Uživatelé tak mají přehled kdy, komu a jaké „upozornění“ se rozesílalo.
On-line napojení na systémy banky
Modul slouží k:
- poskytování on-line informací ze systémů banky (zpravidla o klientech a jejich produktech)
- on-line zapisování informací do systémů banky (například stav osoby, případně posílat různé druhy úkolů a notifikací)
Uživatelské rozhraní
Aplikace má komfortní uživatelské rozhraní umožňující zobrazovat:
- klienty banky s vazbou na osobu v insolvěnčním rejstříku
- detaily osob, insolvenčních řízení, klientů banky a jejich majetku
- seznamy dokumentů ins. řízení (z justice i z banky – tj. notifikace a poznámky)
- fronty událostí
- detaily událostí
- servisní informace o stahování z justice
- …
Další možnosti
Aplikace má řadu dalších funkcí – reporting, možnost propojení s dalšími bankovními systémy atd..
Všechny detailní informace vám rádi sdělíme a předvedeme na osobním setkání.
TECHNICKÁ SPECIFIKACE:
Aplikace a moduly:
- VÝZVY K SOUČINNOSTI TŘETÍCH OSOB
- INSOLVENČNÍ REJSTŘÍK
- EXEKUCE
- SPISOVÁ SLUŽBA A DATOVÉ SCHRÁNKY jsou vzájemně integrovány a používají stejné technologie.
Technická specifikace a požadavky na instalaci a provoz jsou uvedeny zde.
UKÁZKY APLIKACE:
Párování (vazba) osoba na Justici – klient banky
Workflow – fronta právníka
Komunikační matice – přehled
Komunikační matice – detail jednoho řádku
Emailová notifikace – příklad
Reporting