Přihlašovací formulář
Přihlašovací údaje
Výběr aplikace
Po přihlášení je třeba vybrat aplikaci, které se váš požadavek týká (pokud jste servisní firma a zajišťujete provoz pro více bank, tak navíc vyberte příslušnou banku). V helpdesku jsou uživateli přiřazeny aplikace, pro které má právo zadávat požadavky. Například pro uživatele, který má právo zadávat požadavky pro aplikace IDFU a ISIR, se nabídne tento seznam:
- BANKA / IDFU (Výzvy k součinnosti)
- BANKA / ISIR (Insolvenční rejstřík)
Volby helpdesku
Potom co proběhne výběr aplikace, je dostupný navigátor helpdesku s těmito volbami, které jsou podrobněji rozepsány dále:
- VÝBĚR APLIKACE/NOVÝ POŽADAVEK
- PŘEHLED POŽADAVKŮ
- ZMĚNA HESLA
- ODHLÁSIT SE
- NÁPOVĚDA
Nový požadavek
Spoluzadavatel – pro požadavek je možné přidat jednoho nebo více spoluzadavatelů. Klikněte na Přidat spoluzadavatele – objeví se vstupní pole pro spoluzadavatele, kterého vyberte z nabídnutého seznamu. Seznam se vyvolá jednou z těchto dvou možností:
- dvojklikem do vstupního pole vyvoláte seznam všech osob z dané firmy evidovaných v helpdesku
- do vstupního pole začněte psát část jména nebo příjmení a vyvoláte seznam osob, které obsahují zadaný text
Dále je nutné uvést tyto atributy požadavku:
Předmět – krátké a výstižné pojmenování požadavku
Prostředí – prostředí, kterého se požadavek týká (produkce nebo test)
Služba – jakou službu požadujete – služba vychází z uzavřené servisní smlouvy a seznam služeb se může podle jednotlivých zákazníků lišit, například:
- Konzultace – konzultace produktového specialisty dodavatele, dodavatel garantuje dostupnost pracovníka na telefonu, nebo e-mailu v době poskytování služby.
- Chyba aplikace – týká se chyb aplikace resp. chyb programového vybavení., dodavatel garantuje reakci v době poskytování služby
- Speciální služba – všechny ostatní chyby, které nespadají pod Podporu software (chyba apliakace), tedy nový vývoj a nebo chyby, které nejsou způsobeny chybou programového vybavení, ale například chybnými vstupními daty, prostředím odběratele apod.
Způsob/místo – způsob a místo plnění zvolené služby – standardní možnosti jsou:
- vzdáleně – pomocí vzdáleného přístupu nebo ve spolupráci s odběratele předávaní logů atd.
- u odběratele – na místě v prostorech odběratele
- bez určení (-) – pro speciální služby, nový vývoj atd.
Priorita – kategorie chyby – standardní možnosti jsou:
- Priorita A – aplikace není funkční – neposkytuje kritická data, aplikaci nelze používat, je nutný bezodkladný zásah pracovníků dodavatele
- Priorita B – aplikace je částečně funkční – poskytuje všechna kritická data, není nutný bezodkladný zásah pracovníků dodavatele
- Priorita C – změny a opravy konfigurace, textů, grafiky a ostatní nezávažné chyby nespadající do kategorie A nebo B, není nutný bezodkladný zásah pracovníků dodavatele, problémy jsou vyřešeny v termínu dle podmínek, nebo v další verzi
- bez určení (-) – pro speciální služby, nový vývoj atd.
Notifikace
Přehled požadavků
Je možné si zobrazit požadavky dle těchto filtrů:
- Vše – všechny vaše požadavky pro vybranou aplikaci – tzn. aktivní i archivované
- Aktivní – aktivní požadavky pro vybranou aplikaci
- Archivované – archivované požadavky pro vybranou aplikaci
Stavy požadavků:
- Zadal k řešení – zadavatel (zákazník) zadal nový požadavek
- Převzat / Přidělen – řešitel (Aegis) převzal požadavek a nebo jej přidělil v rámci firmy
- Čekání na informace – řešitel (Aegis) čeká na informace od zadavatele (zákazníka)
- Dokončen – řešitel (Aegis) dokončil požadavek a vyžaduje od zadavatele (zákazníka) akceptaci řešení (viz. stavy Vrácen, Archivováno)
- Vrácen – zadavatel (zákazník) pro požadavek ve stavu Dokončeno zadal do pole Akceptace, že nesouhlasí s řešením => požadavek je vrácen řešiteli (Aegisu)
- Archivováno – zadavatel (zákazník) pro požadavek ve stavu Dokončeno:
- zadal do pole Akceptace, že souhlasí s řešením => požadavek je ihned archivován
- nevyjádřil se k akceptaci => požadavek je po určitém počtu dnů automaticky archivován